Webdesign Maastricht: website laten maken2021-06-04T13:21:55+02:00

Webdesign Maastricht

Webdesign, ofwel websites maken, is eigenlijk niet mijn core-business. Dit is organisch zo gegroeid doordat mijn klanten hier steeds meer naar vroegen. “Kun je mijn nieuwe website maken?” Wie mij kent weet dat ik niet graag ‘nee’ zeg. Websites online vindbaar maken blijft echter de hoofdtak van mijn bedrijf (dat overigens écht gevestigd is in Maastricht). Wanneer klanten of prospects mij benaderen voor SEO of SEA (vindbaarheid), dan blijkt vaak dat hun website qua techniek en design verouderd is. Of dat de website in een of ander gratis webdesign systeem is gemaakt. WIX.com, gratis WordPress, Jimdo.com hoor ik vaker voorbij komen… niet doen is mijn advies! Daar later meer over.

Mijn visie op webdesign anno 2021

Een website bouw je voor klanten en niet voor Google, dat is wat er vaker geroepen wordt. Maar als je website vandaag de dag niet vindbaar is via Google, dan is dat een gemiste kans. Zonder groot marketingbudget is er dan niemand die jouw nieuwe gebruiksvriendelijke en conversie-geoptimaliseerde website kan vinden. Dus als geen hond jouw site kan vinden, dan is ‘ie alsnog waardeloos toch? Waar ik dan van sta te kijken, is dat er anno 2021 nog héél veel websites gebouwd worden zonder de expertise van een SEO specialist (Search Engine Optimazation) te gebruiken. Zo word ik vaak benaderd voor SEO klussen door bedrijven die nét hun website hebben vernieuwd. En dat is ZO ZONDE (ik herhaal… écht super zonde). Want als je mij had betrokken bij en vóór de realisatie van je nieuwe website, dan was je nu al een stap verder geweest. Tijdens het bouwen van een website houd ik namelijk al rekening met zowel Google als jouw klant.

Zodra jouw website goed gevonden (kan worden) wordt in zoekmachines zoals Google, dan is het vervolgens belangrijk om jouw webbezoekers om te zetten in leads of klanten. Ook dat is één van mijn specialisaties en hier houd ik rekening mee al tijdens het bouwen van sites.

Prijzen vanaf

1800,-excl. hosting en onderhoud
  • SEO strategie
  • Zoekwoorden onderzoek
  • Uitzetten menustructuur
  • Premium WordPress template
  • Toepassen eigen huisstijl
  • Opmaak homepage en volgpagina
  • Vullen van de pagina’s met content
  • Initiële SEO optimalisatie
  • Inrichten Analytics voor statistieken
  • En meer…

“Google vriendelijk” zegt elke webdesigner in Maastricht

Er is geen één webdesigner die tegen jou zegt dat hij websites maakt die niet Google vriendelijk zijn. Dan zou hij namelijk geen websites meer verkopen. Maar met alleen Google-vriendelijkheid kom je er echt niet. Achter je website moet een online strategie zitten, een SEO strategie. Hier moet iemand over nadenken voordat je de website laat bouwen. En een webdesigner is meestal geen SEO specialist en andersom…soms wel.

Het bouwen van een nieuwe website bestaat uit een aantal fasen. Even kort gezegd:

  1. Je bepaalt je doel: wat wil je bereiken met je nieuwe site?
  2. Je bepaalt de navigatiestructuur van de site (deze cruciale stap wordt soms overgeslagen).
  3. Er wordt een ontwerp gemaakt of template gekozen.
  4. De website wordt technisch gerealiseerd.
  5. De website wordt gevuld met tekst en afbeeldingen.

Tijdens alle fasen kun je het advies van een SEO specialist goed gebruiken. De beste en goedkoopste manier om je doel te bereiken, is door bij stap 1 een SEO specialist te benaderen. Zoek je er eentje in Maastricht of Limburg, dan kun je op deze website blijven :-).

Ben ik nu een webdesigner of niet?

Laat ik zeggen dat ik een SEO specialist ben die ook WordPress websites maakt, dus ja eigenlijk ben ik ook een webdesigner. Hieronder kun je ook mijn werk zien. Veel websites maak ik zelf, maar sommige laat ik ook maken door een partner met een meer technische achtergrond, ofwel een programmeur. Indien een opdracht namelijk te technisch voor mij wordt, schakel ik liever een partner in. Daar ben ik altijd open en eerlijk over.

Waarom Webdesign via Kando?

Dat een nieuw webdesign er professioneel en fris moet uitzien, dat weten we allemaal wel. Ook met woorden zoals responsive, gebruiksvriendelijk en conversiegericht wordt vaak onterecht gepronkt. Want er is tegenwoordig geen bedrijf dat zegt: doe mij maar een ouderwets webdesign dat niet werkt op een mobiele telefoon…

Wat maakt mijn service dan uniek?

Bij veel webdesigners stopt hun kennis én service bij het ontwerpen en bouwen van een site. Ze vullen jouw website met de content die jij aanlevert. Qua techniek is hij vaak prima en kan hij goed geïndexeerd worden door Google. Dat noemen ze dan vaak Google-vriendelijk of Google geoptimaliseerd. Daar heb je heel weinig aan, want worden wel de juiste zoekwoorden gebruikt in je website? Is je URL-structuur optimaal ingericht? Zijn de afbeeldingen juist geupload? Staan de titels en koppen op de juiste plek en worden ze juist gebruikt? Is de SEO meta ingevuld? Worden de resultaten ook gemeten? Bij 9/10 webdesigners zal hier het antwoord: ‘nee’ op zijn. Dit zijn namelijk allemaal SEO-werkzaamheden waar je apart voor moet betalen.

Bij Kando Marketing combineer ik SEO met webdesign al vóór de ontwikkeling van jouw website.

Door mijn jarenlange ervaring in de online marketing, weet ik wat je als bedrijf nodig hebt om online succesvol te worden en blijven. Ik start namelijk met een zoekwoorden onderzoek, schrijf de SEO strategie uit en begin daarna pas met de ontwikkeling van de website. Tussentijds overleggen we vaak. Jij levert de content (webteksten, afbeeldingen etc.) aan en ik controleer deze op alle belangrijke SEO-punten en ik plaats het vervolgens in de website. Ik zorg ervoor dat alle conversiepunten ook daadwerkelijk gemeten worden via Analytics, want alleen dan kun je meten of je marketingdoelstellingen behaald worden. Kortom, ik maak jouw website helemaal ‘campagne klaar’.

Prijzen vanaf

1500,-excl. hosting en onderhoud
  • SEO strategie
  • Zoekwoorden onderzoek
  • Uitzetten menustructuur
  • Premium WordPress template
  • Toepassen eigen huisstijl
  • Opmaak homepage en volgpagina
  • Vullen van de pagina’s met content
  • Initiële SEO optimalisatie
  • Inrichten Analytics voor statistieken
  • En meer…

Investeer in een goede website

Het klinkt natuurlijk heel aantrekkelijk wanneer je zelf gratis een website kan maken via Wix.com of Jimdo.com, maar geloof mij, daarmee bereik je niet je doelen. Deze drag-and-drop websitebouwers zijn alles behalve Google-vriendelijk. Hetzelfde geldt voor gratis WordPress templates. Investeer in een goede website of webshop én SEO specialist, want zeker op het gebied van webdesign geldt: Goedkoop is vaak duurkoop.

Premium WordPress sites

Hoewel ik geen fan ben van gratis WordPress templates, heb ik wel hele goede ervaringen met de premium templates via ThemeForest. WordPress is misschien wel de meestgebruikte software om websites mee te maken. Super flexibel, SEO heeft prioriteit bij dit platform en het is een open source systeem.

Samenwerken met Kando Marketing

Is je bedrijf gevestigd in Limburg? Mooi, dan kunnen we samen mooie dingen gaan doen. Ik kom graag af en toe bij je over de vloer (mits corona-proof) om met je praten en te horen wat er allemaal speelt binnen je bedrijf. Het is namelijk zo dat als ik een website voor je maak, dan voelt jouw bedrijf als mijn bedrijf. Jouw Euro’s voelen als mijn Euro’s en jouw succes voelt als mijn succes. Dit gevoel komt alleen tot stand als we persoonlijk contact hebben en als er een klik is.

Een website laten maken in samenwerking met Kando Marketing in Maastricht is dus een heel goed idee. Je bent verzekerd van actuele kennis en kunde. En belangrijker, iemand die het belang van jouw bedrijf voorop zet. Iemand die streeft naar het maximale resultaat. Ik kijk verder dan het visuele plaatje en natuurlijk is je nieuwe website straks responsive, professioneel etc. Echter ligt mijn focus op het behalen van resultaten zoals leads, bestellingen en omzet. Dat is waar het om draait en daar gaan we naar toe werken, te starten met een fris webdesign!

De volgende WordPress websites heb ik gerealiseerd:

Alle onderstaande websites zijn gerealiseerd in WordPress met behulp van een Premium template.

Werkwijze

Ik werk als freelance online marketeer bij jou op locatie (regio Limburg) of vanuit mijn werkplek in Maastricht.

1

Het eerste contact

Afspraak maken

Contact

2

We maken kennis

Koffie?

Jij vertelt mij meer over je bedrijf en ik adviseer je over webdesign en SEO

3

Strategie & Offerte

Voorstel

Je wilt eerst weten wat het kost, dus ik maak een offerte

4

Aan de slag

Akkoord?

Ik start met de strategie en stem alles goed met je af. Daarna gaan we verder met bouwen.

5

Campagnes

Na live-gang

Site klaar? Dan gaan we aan de slag met online marketing campagnes… of niet natuurlijk.

Ga naar de bovenkant